Organizacja placówki
Zajęcia dodatkowe
- j. angielski
- rytmika
- gimnastyka korekcyjna
- programowanie
- balet
- plastyka
Grupy
W trosce o nasze przedszkolaki stworzyliśmy jak najlepsze miejsce dla nich, gdzie zapewniamy im bezpieczne i korzystne warunki do zabawy i nauki. Tworzymy male grupy gdzie, dzieci będą mogły rozwijać swój twórczy potencjał ukryty w każdym z nich.
Dzięki temu nasi wychowawcy będą mogli dostrzec ukryte talenty i predyspozycje oraz ukształtować je i udoskonalić.
Wyżywienie
W naszym przedszkolu oferujemy smaczne i zdrowe wyżywienie. Dziecko w wieku przedszkolnym rozwija się intensywnie zarówno fizycznie jak i umysłowo i dlatego prawidłowe żywienie w tym okresie jest ważnym czynnikiem służącym zachowaniu zdrowia malucha.
Posiłki w naszym przedszkolu nie są limitowane i dzieci jedzą tyle na ile maja ochotę. Dbamy, aby spożywanie pokarmów było dla dziecka przyjemnością, a nie przymusem i staramy się by dziecko już od najmłodszych lat uczyło się zdrowych nawyków żywieniowych.
Uwzględniamy także zalecenia dietetyczne dla dzieci z alergiami pokarmowymi, dla takich dzieci przygotowujemy posiłki indywidualnie, po dokładnym omówieniu diety dziecka i ustaleniu jej szczegółów z rodzicami.
Zapewniamy cztery posiłki w ciągu całego dnia pobytu w przedszkolu:
Godz. 08:30 Śniadanie
Godz. 10:00 II Śniadanie
Godz. 12:00 Obiad I, II
Godz. 14:30 Podwieczorek
Plan Dnia
I zajęcia poranne
8.15-8.30 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i porządkowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.
8.30–9.00 Śniadanie.Rozwijanie umiejętności kulturanego spożywania posiłków i zachowanaia się przy stole. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
II realizacja podstawy programowej
10:00 II śniadanie, kształtowanie umiejętnosci samoobsługowych
10.30–12.00 zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali. ( obserwacje przyrodnicze). Przygotowanie do obiadu i zabiegi higieniczne.
12.00-13.00 Obiad, ksztaltowanie nawyku kulturalnego spożywania posiłków.Zabiegi higieniczne po obiedzie.
13.00–14.30Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu. Odpoczynek poobiedni, zajęcia wyciszające, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Leżakowanie dzieci młodszych.
III zajęcia popołudniowe
14.30-15.00 Czynności porządkowo-higieniczne. Przygotowanie do posiłku. Podwieczorek.
15.00 – 17.00Zabawy dowolne i zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, ( zabawy konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne).Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
W ciągu całego dnia w sposób naturalny, zgodnie z rytmem dnia są realizowane treści niniejszego programu z zastosowaniem odpowiednio dobranych przez nauczyciela metod i form pracy. Najważniejsza jednak jest postawa nauczyciela – mądrego przewodnika.