"Pomóżmy dzieciom by każdy z nich, stal się tym kim stać się może"

Janusz Korczak

 

Organizacja placówki

OrganizacjaPlacowki

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu w roku szkolnym 2019/2020
  • j. angielski
  • rytmika
  • gimnastyka korekcyjna
  • programowanie
  • balet
  • plastyka
paleta

Grupy

W trosce o nasze przedszkolaki stworzyliśmy jak najlepsze miejsce dla nich, gdzie zapewniamy im bezpieczne i korzystne warunki do zabawy i nauki. Tworzymy male grupy gdzie, dzieci będą mogły rozwijać swój twórczy potencjał ukryty w każdym z nich.  
Dzięki temu nasi wychowawcy będą mogli dostrzec ukryte talenty i predyspozycje oraz ukształtować je i udoskonalić.

Wyżywienie

W naszym przedszkolu oferujemy smaczne i zdrowe wyżywienie. Dziecko w wieku przedszkolnym rozwija się intensywnie zarówno fizycznie jak i umysłowo i dlatego prawidłowe żywienie w tym okresie jest ważnym czynnikiem służącym zachowaniu zdrowia malucha.

Posiłki w naszym przedszkolu nie są limitowane i dzieci jedzą tyle na ile maja ochotę. Dbamy, aby spożywanie pokarmów było dla dziecka przyjemnością, a nie przymusem i staramy się by dziecko już od najmłodszych lat uczyło się zdrowych nawyków żywieniowych.
Uwzględniamy także zalecenia dietetyczne dla dzieci z alergiami pokarmowymi, dla takich dzieci przygotowujemy posiłki indywidualnie, po dokładnym omówieniu diety dziecka i ustaleniu jej szczegółów z rodzicami.

Zapewniamy cztery posiłki w ciągu całego dnia pobytu w przedszkolu: 

Godz. 08:30 Śniadanie
Godz. 10:00 II Śniadanie
Godz. 12:00 Obiad I, II
Godz. 14:30 Podwieczorek

sztudzce

Plan Dnia

I zajęcia poranne

7.00-8.15 Schodzenie się dzieci. Zabawy ruchowe,dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne i spontaniczne. Praca indywidualna  i zespolowa o charakterze obserwacyjnym i stymulującym według pomysłów dzieci pod nadzorem nauczyciela.

8.15-8.30 Przygotowanie do śniadania. Zabiegi higieniczne i porządkowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.

8.30–9.00 Śniadanie.Rozwijanie umiejętności kulturanego spożywania posiłków i zachowanaia się przy stole. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.

II realizacja podstawy programowej

9.00–10.00 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Zajecia dydaktyczne z całą grupą według podstawy programowej ( rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej,poznawczej, językowej, matematycznej.) Przygotowanie do II śniadania.

10:00
II śniadanie, kształtowanie umiejętnosci samoobsługowych

10.30–12.00  zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali. ( obserwacje przyrodnicze). Przygotowanie do obiadu i zabiegi higieniczne.

12.00-13.00 Obiad, ksztaltowanie nawyku kulturalnego spożywania posiłków.Zabiegi higieniczne po obiedzie.

13.00–14.30Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu. Odpoczynek poobiedni, zajęcia wyciszające, czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Leżakowanie dzieci młodszych.

III zajęcia popołudniowe

14.30-15.00 Czynności porządkowo-higieniczne. Przygotowanie do posiłku. Podwieczorek.

15.00 – 17.00Zabawy dowolne i zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, ( zabawy konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne).Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
W ciągu całego dnia w sposób naturalny, zgodnie z rytmem dnia są  realizowane treści niniejszego programu z zastosowaniem odpowiednio dobranych przez nauczyciela metod i form pracy. Najważniejsza jednak jest postawa nauczyciela – mądrego przewodnika.

110229plml

Organizacja pomocy logopedycznej w
naszym przedszkolu

"Pomóżmy dzieciom by każdy z nich, stal się tym kim stać się może"

Janusz Korczak